Pazar, Eylül 24, 2006

Sonunda Kemale Erdirdiler

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) ücretsiz dağıttığı İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitabında Atatürk'e 'Kemal' ismini veren öğretmenin Atatürk'e "Sen kemale ereceksin" dediği yazıyor. 6. sınıf Türkçe ders kitabının 34'üncü sayfasında Atatürk'e Kemal isminin verilmesi şöyle anlatılıyor: "Mustafa çok çalışarak sınavı kazandı ve Askeri Rüştiye'ye girdi. Böylesi kararlı ve azimli bir insan neyi başaramazdı ki? Bu okulda da başarısını devam ettirdi ve kısa bir süre içerisinde bütün öğretmen ve arkadaşlarının parmakla gösterdiği öğrenci oldu. Bu okuldaki matematik öğretmeni, 'Oğlum, senin adın da Mustafa, benim adım da Mustafa. Sana Kemal ismini verelim. Çünkü senin kemale ereceğini görüyorum' dedi. O günden sonra adı Mustafa Kemal oldu." Bakanlığın 11. sınıflara dağıttığı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı'nda 'abdestin tansiyonu normalleştirip alyuvarları artırdığı' savunuluyor. Bilim insanları ve Diyanet İşleri Başkanlığı abdestin kitaptaki etkilerinin hurafe olduğunu belirtti. Bazı yayınevlerinin bastığı ve bakanlığın logosunu taşıyan 100 Temel Eser'de de dini motifler kullanılmış hatta Victor Hugo hidayete erdirilmişti.
http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=199532

Hiç yorum yok: